Leiderschap

De meest innovatieve scholen wereldwijd die wij kennen, hebben één ding gemeen: krachtig leiderschap. De leiders zetten zich volledig in om alle mogelijkheden te onderzoeken en de kloof te overbruggen tussen de huidige levens van de leerlingen en de toekomst die ze als schoolverlaters of afgestudeerden tegemoet gaan. Hun visie geeft vorm aan de gehele schoolgemeenschap en de cultuur op de school. Deze leiders kunnen uitstekend communiceren. Ze kunnen alle belanghebbenden enthousiasmeren. Ze stellen zinvolle doelen om voortgang te herkennen, successen onder de aandacht te brengen, bij te sturen en te blijven innoveren.

Visiebegeleiding

Door scholen met visiebegeleiding te ondersteunen en professionalisering kan Pro School de organisatie helpen te transformeren naar een hedendaagse vorm van onderwijs. Pro School heeft daarvoor een aantal training- en coachingtrajecten beschikbaar. Pro School beschikt over een team specialisten met specifieke expertise en ervaring in het onderwijs en met onderwijsprojecten waarbij iedereen een eigen apparaat heeft.

Route van innoveren

Op het gebied van planning, realisatie en inzicht heeft Pro School de juiste competenties om uw school te adviseren. Om een optimale planning te realiseren ontwikkelt Pro School samen met de school een ‘Route van innoveren’, waarin de planning die hoort bij de meerjarenvisie wordt vastgelegd. Daarbij worden mijlpalen gesteld en doelen geformuleerd die het meerjarenplan ondersteunen. Daarom garanderen wij uw project in-time en in-place te kunnen plannen en te kunnen realiseren.

Onderwijsinnovatie rust niet alleen op de schouders van een schoolleider of schoolbestuur. Wel vervullen ze een cruciale rol in het initieren aan aansturen van onderwijsontwikkeling. Schoolleiders hebben veel invloed op de teamcultuur en de leergemeenschap op school. Uiteindelijk hebben de leraren de meeste invloed op de vorm, inhoud en kwaliteit van het onderwijs. Apple is al tientallen jaren nauw betrokken bij onderwijsinnovatie en heeft inzichten en resultaten voor schoolleiders gebundeld in de boekenreeks 'Leiderschap'.

Neem vrijblijvend contact op met één van onze Apple Education Specialists voor meer informatie.

Leiderschap


Elementen van Leren

Download het boek in de Book Store »


Elementen van Leiderschap

Download het boek in de Book Store »


Innovatie op scholen

Download het boek in de Book Store »


 

Digitale geletterdheid

Volgens SLO en Curriculum.nu bestaat de vertaling van het begrip ‘digitale geletterdheid’ uit een combinatie van de volgende 4 domeinen:




Informatievaardigheden

Vaardigheden waarmee we een informatiebehoefte kunnen signaleren en analyseren, en waarmee we op basis van deze behoefte ook relevante informatie kunnen zoeken, selecteren, verwerken en gebruiken.





Mediawijsheid

Bij deze term gaat het om de kennis, vaardigheden en de mentaliteit die nodig zijn om bewust, kritisch en actief met verschillende media om te kunnen gaan.

Pro School | Digitale geletterdheid



Computational thinking

Het vermogen om problemen op een dusdanige manier te formuleren dat het mogelijk wordt om een computer (of andere digitale tool) te gebruiken om zo’n probleem vervolgens op te lossen.





ICT-basisvaardigheden

Begrijpen hoe computers en netwerken functioneren, kunnen omgaan met diverse technologieën (en de bediening ervan), en begrip van de mogelijkheden én beperkingen die technologie brengt en heeft.

De route van innoveren

Leren | Lesgeven | Leeromgeving



Aan de slag

We brengen de huidige situatie in kaart, om zo alle voorwaarden voor een succesvolle start op een rij te zetten.

Visie en plan

We denken mee bij de uitwerking van de ‘waarom’, ‘hoe’ en ‘wat’, om richting te geven aan een optimale innovatie van onderwijs.

Beheer

Technologie moet het gewoon doen. Vooral met leren en lesgeven. Daarom zorgen wij voor het beheer van apparaten én een vlekkeloze werking.

Scholing

Om de deskundigheid van leraren op peil te houden en te versterken, zorgen we voor trainingen, geheel op maat.

Curriculum

Om het aanbod van onderwijs relevant te houden, denken wij mee bij ontwikkelen van gedigitaliseerde leerlijnen.